mandag 23. august 2010

Min sønn har grønne fingre!

De har han hvertfall ikke arvet av meg. ;)

"Mamma Mø plukker fine blomster til oss.
Nå ramler ikke ho. Ho er på jordet nå."

- Liten, stor gutt på 2 år som synes fryktelig synd på Mamma Mø når hun ramler og slår seg, og som har fått et bittelite snev av sørlandsdialekt. :)

Ikke bare har han plantet solsikke i barnehagen som spirer og gror på terrassen, men gresshodet hans har også begynt å få et heidundrandes uni-brow. På søndagens tur fikk jeg disse nydelige, nyplukkede blomstene. Han vet å smelte et mammahjerte!

Min basilikum derimot, tok avskjed med kjøkkenbenken idag. Det var kanskje på tide, den var temmelig slapp blitt. Jeg har aldri kunnet dette med blomster, men jeg har kanskje gitt liv til en liten Blomster-Fil´? :)

4 kommentarer:

  1. Ha ha Artig sammenligning ;) Så søt det lille gresshodet var ;)Det er veldig koselig å få blomster av en liten tass da. Husker når sønnen var liten , hadde blomster i eggeglass overalt , blomstene hadde jo så kort stilk ;) Søtt .

    Ha en superduper dag :)

    SvarSlett
  2. Tihi, det har han visst ja :o)

    Eg klare ikkje å holda kaktusene mine i live eingong...

    Kjekt at du har lyst å værr med på bloggtreff da! Det e jo så lenge te at du klare vel kanskje å plassere vekk godguttane..? Håpe du får det te å passa :o)

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Å, MAmma Mø er bare helt herlige bøker som var storfavoritter hos oss når gutta var mindre! Koselig gjensyn!¨
    Blomster fra poden smelter et mammahjerte... faktisk var jeg heldig å få blomster fra han på snart åtte år her om dagen.
    Jeg er imponert over alle med grønne fingre for det eier jeg ikke selv. Kaller meg selv "flowerkiller". Blomster dør som fluer hos meg dessverre.
    Ha en fin senkveld og en glad morgendag!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Godt å høre at det er flere som er som meg! Jeg trodde faktisk jeg var den eneste i hele verden som hadde klart å drepe en kaktus!

    Å få blomster av sine søte, små er helt herlig! Og det er ekstra herlig når det bare er selve blomsten igjen. Kan jo alltids flyte rundt i eggeglassene! ;)

    Skal se hva jeg får til, Namaste! :) Hadde vært kjempetrivelig!

    SvarSlett