lørdag 28. august 2010

Loppis på Frogner!

Vi hadde planen klar. Gutta skulle ta en tur til byen og kose seg. Mor skulle være hjemme og stelle huset. Gutta holdt på å gjøre seg istand, og jeg hadde satt så smått i gang da det skjedde. Under minstemanns lekegrind fant jeg en veldig spennende lapp. "Loppemarked. Stor leilighet på Frogner proppfull av 60, 70 og 80talls lopper! 3 store rom fulle av vintageklær og mengder av retrostoffer!" WHAT?! Denne lappen hadde jeg ikke sett før, for det hadde jeg husket! Jeg gaulet ut til Sheneligans-mannen om hva i huleste dette var for noe. "Åja, jeg tok den med til deg. Tenkte kanskje du hadde likt det, men jeg glemte det igjen." MENN! "Jammen... Jammen.. Jammen.. Det er jo idag! Nå! Vi må dra!" Så da var det bare å hive på seg fillene i en fart, og beine oppover mot bussen. Nå ville værgudene det slik at syndefloden skulle flomme over oss mens vi løp, så da vi kom til bussholdeplassen kunne vi vri opp klærne og få drikkevann til en hel landsby. Jaja, hva gjør man ikke for noen lopper? "Jeg håper virkelig du finner noe bra noe nå", mumlet Sheneligansmannen, og gjett om jeg gjorde! 3 fulle poser med retrostoffer! 1 herlig salat/fruktbolle formet som et eple. 1 retrotelefon til gutta med eget deksel (!) og litt annet stæsj. De superfine skjeene er selvfølgelig fra Rice. ;) Flere bilder kommer senere, denne jenta skal nemlig på bursdagfest! Ha en strålende lørdagskveld, alle sammen!

Loppemarkedet finner forresten sted i Skovveien 10 på Frogner. 1 etasje. Det er åpent idag og imorgen, fra ca. 10-16. Står litt forskjellig, så det kan godt hende det er fra 11-17. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar