søndag 8. mai 2011

DIY: Lommebok av tapet.

diydiy2diy3diy4diy5

1.) Finn en tapet du liker. Tykke tapeter, gjerne litt "gummierte", funker best.
2.) Klipp til stykkene. Du kan selv velge hvor stor lommebok du vil lage. Du trenger to avlange stykker (utside og innside), to mindre stykker med lik bredde som de store stykkene, og små stykker til kortlommer. Du velger selv hvor mange kortlommer du vil lage.
3.) Brett inn kantene på alle delene. Det er lurt å beregne innbrett på 1 cm eller mer, siden det da er vanskeligere å bomme med symaskinen etterpå. På delene til kortlommene bretter jeg bare inn 3 av sidene.
4.) Legg de avlange delene sammen med mønsteret ut.
5.) Legg delene du vil ha til kortlommene mot de mellomstore delene (ikke de avlange). Brett rundt kanten slik at de henger sammen.
6.) Sy dem sammen langs denne ene langsiden. Sy også langs den ene langsiden på den andre mellomstore delen. Dette kan bli en lomme til sedler eller småpenger.
7.) Når du har gjort dette legger du alle delene sammen. De langsidene som allerede er sydd skal vende inn mot midten av lommeboka.
8.) Sy langs kanten rundt hele lommeboken slik at alle delen er sydd sammen. Hvis du synes det er vanskelig å holde delene sammen når du syr kan du lime delene sammen først, eller bruke knappenåler.
9.) Brett på midten og lommeboken er ferdig! :) Hvis du ikke vil at pengene skal ramle ut er borrelås med lim på baksiden et hot tips! ;)

Bær over med meg, for dette er den første DIY´en jeg har laget. Håper det var forståelig, hvis ikke får jeg skjerpe meg litt til neste gang. Kom gjerne med tips til forbedringer! ;) Lykke til!

A DIY that shows how you make your own wallet out of wallpaper. :)

15 kommentarer:

  1. Aldeles nyyyydelig! For en super god ide*smile*
    ....du ga meg masse inspirasjon med dette gitt*smile*

    God søndag til deg og dine*smile*

    SvarSlett
  2. Imponerende og søøøt!

    SvarSlett
  3. Så fin den ble! Det fikk jeg også lyst å forsøke en gang :-)

    SvarSlett
  4. ÅÅå, jeg som trenger ny lommebok, jo! Jeg kjøpte nettopp en skikkelig tykk og god tapet også, så dette tror jeg faktisk at jeg skal kaste meg over:-D

    Herlig blogg du har, forresten! Dette er mitt første besøk, men du går rett på følgerlista:-) Og lager jeg lommeboken linker jeg selvfølgelig til deg;-)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Kjempefin og detaljert diy for meg som ikke er så god på dette. Gleder meg til å prøve...Klæm

    SvarSlett
  6. Takker for flott DIY!
    Det fekk eg skikkelig lyst te å prøva :o)

    SvarSlett
  7. Sinnsykt fin! En sånn en må jeg jo lage en gang. Du er suveren som deler! :D

    SvarSlett
  8. Så stilig, dette fikk jeg lyst til å prøve! Har tilfeldigvis en tapet liggenede... Flott blogg, det er første gang jeg er her inne. Kommer tilbake...

    SvarSlett
  9. Flinkis!! Jeg er mektig imponert :)

    SvarSlett
  10. Takk for lommebokinnleggskommentar!:-D Den ble litt enkel den lommeboken min, men tapetbiten jeg ville bruke var ikke så stor:-p

    SvarSlett
  11. Kjempebra! Skal prøve å lage noe annet av tapet ser jeg skal sy....takk for fremgangsmåte!

    SvarSlett
  12. Så kult!! fin instruksjon! trur æ skal klare det :)

    SvarSlett