fredag 6. august 2010

Gjenbruk.

Jeg synes det er fascinerende hvordan gamle ting kan få nytt liv med en gang det kommer inn i en ny setting. Igår trålet jeg byens bruktmarkeder på jakt etter en utkledningskasse til barna. Jeg hadde sett for meg at det skulle være en trekasse, eller plastkassa a la en gammel brus eller meierikasse. Dette skulle vise seg å være vanskelig å finne. Dama på det første stedet var veldig behjelpelig og foreslo både det ene og det andre for å dekke mitt behov. Men jeg var ikke helt fornøyd. Jeg satte dermed kursen mot Grünerløkka. Markveien bugner av diverse bruktbutikker, og der var den! I vinduet på Maritabutikken stod den. En svartmalt trekasse. Jeg dro hjem, litt i tvil om den ville passe inn, men jeg klarte ikke å glemme den. Så da satte jeg meg atter en gang på bussen, og en drøy halvtime senere var den min. Nå har den fått en real vask med sitron-ajax og lukter så godt som bare det. Snart skal den bli fyllt til randen av utkledningstøy for de små. Dinoen har allerede tatt plass, den er litt for liten til eldstemann dessverre, men jeg gleder meg til minstemann skal vokse inn i den. Da blir han så søt atte. :) 

Idag fikk jeg også hengt opp fuglene som har ligget og ventet her en stund. Jeg hadde egentlig tenkt å henge dem opp på et stykke terrassegress jeg hadde liggende. Så for meg at det kunne bli himla stilig. Dessverre er gresset sporløst forsvunnet og jeg mistenker at det har forvillet seg inn i en akk så overfyllt kjellerbod.  Så da tok jeg til takke med en pappbit og et stykke tapet. Synes ikke det ble så halvgalt det heller. :) Den røde veska er også fra bruktbutikken, skjerfet er kjøpt på Epla og rammen er fra Rice.

Beklager forresten bildekvaliteten. Barnerommet har ikke det beste lyset, så dette var det beste jeg kunne få til. :(

Ha en fin kveld!

2 kommentarer:

  1. Kassen var utrolig fin, og ble fantastisk på barnerommet!
    Kul dinodrakt... :)
    Guttene mine elsker også å kle seg ut.
    Ser ut som et herlig rom.

    Bloggen din har blitt kjempefin. Liker veldig godt header´n din.

    Ha en super helg!

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar! :) Ble veldig fornøyd med kassen! Tror gutta kommer til å kose seg, eldstemann elsker å gå rundt med solbriller og hatt. Hehe! :)

    Så bra at du liker headeren min! Er i gang med en del ting til en utstilling, så setter veldig pris på tilbakemeldinger. :)

    Håper du har hatt en kjempefin helg! Klem!

    SvarSlett