mandag 22. november 2010

I heart mintgrønn.

tallerkenhylle

tallerkenhylle2

tallerkenhylle3

I helgen har tallerkenhylla jeg fikk av en venninne fått seg noen strøk med maling. Den var opprinnelig trehvit, men har nå blitt mintgrønn! Jeg vet ikke om det kommer helt frem på bildene, men jeg er veldig fornøyd med fargen, selv om jeg lenge var i tvil om hva jeg skulle velge. Jeg fant til slutt inspirasjon i oljemaleriet vi har hengende i stua. Siden vi har åpen kjøkkenløsning synes jeg tallerkenhylla nå binder de to "rommene" fint sammen. Oljemaleriet har min kjære malt, og var en del av en stor oppgave i fanart der han malte kjente karakterer fra vintage tv-spill. Tallerkenhylla rommer foreløpig litt av hvert, alt fra mine kjære kopper fra Iittala og Housedoctor til det fine, brune fatet jeg har funnet på loppis. Spisestolene våre er også fra loppis og alle fire var mine for 300 kroner. Jeg elsker blåfargen, flinke menneskene som malte dem sånn! :)

Ha en riktig flott uke, folkens! Imorgen starter jeg et lite adventslotteri, så følg med om du vil vinne! :)

8 kommentarer:

  1. I heart uglen din! Syns hyllen ble kjempefin:)

    SvarSlett
  2. Jeg har malt ett lite bord, den nyoppussede stolen min i stua i mintgrønn. Og nå planlegger jeg å male sjenken min på kjøkkenet i den fargen også. Det er en vakker, vakker farge!

    Herlige bilder du har i dag. Og ja, fargen passet perfekt til hylla di.

    ...tra la la.. jeg følger med i morgen, for jeg vil gjerne være med på lotteri lottera.

    Ha en god kveld og natt.
    Klem

    SvarSlett
  3. Oj oj, adventslotteri høres bra ut:) Jeg skal følge med! Tallerkenhylla ble kjempefin!

    SvarSlett
  4. Enig, det blei kjempefint!

    Likte veldig godt den nye vinterheadingen din og, og plakatene i forrige innlegg...
    *sukk*

    FLINKA!

    SvarSlett
  5. Så fin den ble! Jeg er en sucker for denne fargen, og drømmer om et slikt 50-talls kjøkken..

    SvarSlett
  6. Koselig spiseplass og fin farge på hylla! Og fargene på Iittala-serviset var lekre. Matcher bildet til mannen din perfekt. :)

    SvarSlett
  7. Du må være min mintgrønne venn! (Selv om jeg liker den enda mer turkis).
    Jeg elsker serviset og koppene dine. Helt nydelig.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett