mandag 27. desember 2010

Håpløs romantiker

gavekort

gavekort2

Åja, jeg har alltid vært en. Jeg lever meg inn i filmer og tv-serier, jeg tror på sjelevenner, og en gang i tiden hadde jeg både tid og krefter til å finne på de mest romantiske sprell. Min kjære har dessverre ikke blitt så godt kjent med denne siden av meg. Som de fleste småbarnsforeldre vet, er det ikke alltid så lett å finne rom for så mye romantikk mellom søvnmangel og bleieskift. Jeg er likevel en forkjemper for hverdagsromantikken, og liker tanken på at man ikke trenger et dusin roser og en limousin for å være romantisk. Jeg hadde ikke takket nei, det er ikke det, men jeg synes det er de små tingene i hverdagen som viser hvor høyt man prissetter hverandre mest. Denne jula tok jeg meg derfor skikkelig i nakken, hev meg rundt, og på lille julaften lappet jeg sammen denne lille tingen. 10 gavekort til min kjære. De strekker seg fra biffmiddag til dopauser i fred og ro, og i tillegg fikk han ekte biffbestikk som han forhåpentligvis får bruke litt fremover. Jeg er ingen gourmetkokk, men jeg kan vel alltids lære? :)

Og nå lurer jeg på.. Er du romantisk? Hva betyr ordet romantikk for deg? Hva får DEG til å følge deg verdsatt?


I´ve always been a hopeless romantic. Unfortunately, like all parents might recognize, there´s not always so much room for romance in between diaper change and sleepless nights. This christmas, I made these vouchers for my sweetheart. They´ll buy him some kisses, a steak dinner, or a couple of minutes alone in the bathroom. Because, after all, daily romance is the best kind.

And now I wonder.. Are you romantic? What does the word romance mean to you? What makes you feel appreciated?

7 kommentarer:

  1. Oooo, nice.
    Godt at det fortsatt finnes håpløse romantikere der ute. Kjempe koselig idé med gavekort. Stå på! Lenge leve romantikk i hverdagen ;-)

    SvarSlett
  2. Å! Fine gavekort! For ein fin idé! Og romantisk!

    Eg er faktisk heilt enig med deg! Er ikkje så begeistra for Hollywood-romantikk. Romantikk i kvardagen er den beste - det er jo mest av dei!

    Fin romjul vidare til deg! Her blir det rødvin og ost ikveld, for 2! Kvardagsromantikk midt i romjula:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei du, ser du har lagt deg til som følger hos meg, veldig veldig glad for det. Synst bloggen din er inspirerende så jeg henger meg på deg også! Ha en flott kveld videre;-)
    Elin

    SvarSlett
  4. Så nyyyydelig!
    Finast tenkelige presangen...
    *sukk*

    SvarSlett
  5. Så fint og romantisk!!! Tipper han ble glad?!!

    Jeg er egentlig ganske romantisk selv, som deg, og fant på mange "sprell" før, men som du også sier, det dabber av med årene og med barn i hus.... Men små ting, slik som min kjære i går: "Skal vi dra på IKEA i morgen?" blir man veldig glad av ;) HAN liker ikke å gå på IKEA, jeg elsker det, og derfor ville han dra, hihi...

    Gleder meg til bok i posten :)
    Kos deg videre i romjula!
    Klem fra Stine

    SvarSlett
  6. Kjempegod idé til gubbegave. Selv er jeg veldig lite typisk jentete og romantisk, men jeg prøver da en gang i blant. Gubben min er heldigvis ikke så godt vant.. hehe, så en øl i hånda eller å få sove litt ekstra lenge i helgene gjør ham veldig glad.. :/ Det er lett at at romantikken forsvinner i hverdagen og jeg synes du er kjempeflink som holder den ved like! :)

    SvarSlett
  7. Hei.
    førstegangs leser på denne bloggen å kan hilse å si at det blir ikke siste gang nei.
    Stor koser mæ med alle innleggene å blir nok sittene å titte her en stund fremover idag =)
    Æ laga sånn type advendskalender til min mann,24 små lapper,der anna vær dag va ett gave kort. =) Kjempe romantisk synest æ,det blir så personlig.
    Det e de små tingene som får hjertet til å slå en ekstra gang å smilet til å komme frem. =)

    SvarSlett