søndag 29. mai 2011

Den fødte loppejeger.

symaskin

symaskin3

symaskin2

symaskin6

Idag har eldstemann og jeg vært på loppis. Han har heldigvis vært feberfri idag etter å ha vært syk noen dager. Det var bra, siden han viste seg å være den fødte loppejeger! Han oppdaget nemlig denne fine barnegitaren under et bord langt inne i et hjørne. Den skulle selges på auksjon, og med hjelp av en god onkel kunne han stolt ta den med seg hjem. Han har sittet og klimpret på den mang en gang idag! Mammas hvite perler er også morsomme å pynte seg med, og matchet fint den herlige melkeskjorta fra Ugly. Barbaboka og en pakke med PEZ var sykegave fra mormor, og falt godt i smak. På loppemarkedet fikk jeg kjøpt denne gamle, flotte symaskinen for 200 kroner. Jeg elsker den, og gleder meg til å ha den på utstilling når vi får oss et litt større sted å bo! Jeg måtte med tungt hjerte gå fra en herlig sofa, og en velholdt gammel stol, vi har rett og slett ikke plass til så mye på 66 kvm. Fine funn likevel, synes nå jeg!

My oldest son and I have been to another flea market today. He found this cute guitar behind a table in a corner, and after an auction he was the lucky and proud owner! I bought this lovely, old sewing machine. I´m looking forward to getting a bigger place, so I can display it properly!

6 kommentarer:

  1. Wow, gitaren var jo virkelig et loppefunn! Symaskina også ;) Bestemoren min hadde en slik maskin, men hvor den er nå aner jeg ikke!

    SvarSlett
  2. For en liten flinkis du har! Kjempetøff gitar og flott symaskin :)

    SvarSlett
  3. Wow*smile*
    ..herlig! Høres ut som en bra dag*smile*
    ...og herlige loppefunn!

    Fortsatt god søndagkveld til deg og dine!*smile

    SvarSlett
  4. Herlighet - for noen flotte funn! Du har ikke lyst til å dele litt av loppehellet ditt?;-) Jeg er nemlig sjeldent noe særlig heldig... Du må i alle fall tydeligvis ha sønnen din med deg på loppis oftere:-)

    SvarSlett
  5. Så flotte ting! Herlig med en liten loppejeger på laget, da! Tidlig krøkes... ;)

    Håper dere får en fin uke!

    Hilsen Solrosa

    SvarSlett
  6. Tidlig krøkes når god loppejeger skal bli! :D

    SvarSlett