onsdag 9. februar 2011

Gjenbruk.

filipfot

Som ivrig tilhenger av at ting skal brukes på nytt og få nytt liv, er jeg selvfølgelig også organdonor. Tanken på at ting jeg ikke lenger har bruk for kan redde liv er utrolig fin, og jeg tror også det vil være en trøst for mine nærmeste dersom det skulle skje meg noe.

Hvis det er noe du også kunne tenke deg, oppfordrer jeg deg til å snakke med dine nærmeste om dine tanker og ønsker, slik at de er klar over det hvis uhellet skulle være ute. Det kan også være lurt å skaffe seg donorkort, det får du på apoteket. Jeg oppfordrer også alle til å se på "Livet på vent" kl. 21.40 på TV2 ikveld. En utrolig sterk serie som hvertfall får meg til å stortute hver onsdag!

Det fantastiske bildet er det forresten min venninne, Maria Bleken, som har knipset. Eldstemann var en uke gammel, og hadde de herligste, små babyføttene. :) Livet er skjørt, ta godt vare på det!

12 kommentarer:

  1. Vi har snakket om dette hjemme i flere år at vi vil være organdonor, men vi har i k k e skaffet oss donorkort. Eller det er feil å si...vi hentet de, men fylte de ikke ut og la de i lommeboken. DET er jo det viktigste!!

    N y d e l i g bilde av vakker barnefot!! :)

    SvarSlett
  2. Viktig og flott innlegg! Ja til organdonasjon!

    Nydeleg bilde òg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg er også for organdonasjon og har donorkort på mobilen, kan lastes ned gratis! Nydelig bilde - tenk så fort de vokser!

    SvarSlett
  4. Flott bilde! Jeg og mannen har snakket om at vi vil være donorer, men har ikke kommet så langt at vi har skaffet oss donorkort. Det må vi gjøre. Takk for påminnelse:)

    SvarSlett
  5. nydelig babyfot! og viktig poeng du belyse.

    SvarSlett
  6. fint at du nevner de viktige tingene også..
    (selv om det er viktig for oss å ha det pent rundt oss)
    takk for det.
    klem

    SvarSlett
  7. Gripende innlegg og ord...
    Så godt å bli minnet på.
    Her har vi også snakket om at vi vil være donor.
    Så tv-programmet sist, og det var rørende ja.

    SvarSlett
  8. VIKTIG tema! Og ja, jeg er organdonor. Om jeg er så uheldig å dø frisk og rask, så håper jeg at noen er så heldig å få bruk for mine ingredienser.

    Takk for påminnelsen!

    SvarSlett
  9. Tankevekkende og viktig sak du skriver om. Har selv vært inne på tanken men ikke tatt steget, kanskje på tide snart...

    SvarSlett
  10. Helt sant. Jeg skal skaffe meg donorkort..
    Hvorfor sitte å gnure på noe man ikke lenger trenger, når en heller kanskje kan redde et annet liv.

    Flott og veldig viktig det du sier :)
    Og ja, herlig bilde :)

    SvarSlett
  11. hei hei!

    Først av alt, GRATULERER SÅ MYYYYE med forlovelsen, helt fantastisk! Jeg ble rørt og veldig glad på dine og deres vegne. EN utrolig dyktig og tallentfull mann du har ved din side.

    Og organdonasjon er viktig å tenke på også.. vet jammen meg ikke hvor mitt kjort er blitt av, det skal jeg få meg et nytt av! Nydelig bilde, tenk såååå liten!

    Kos deg i kveld!

    mvh meg!

    SvarSlett
  12. Herlig bilde. Og ikke minst viktige tanker. Har tenkt på organdonasjon, og det må jo være fantastisk å gi noen andre nytt liv, når en selv ikke kan ha nytte av det lenger. Trist og bra på samme tid.

    SvarSlett