mandag 25. april 2011

Lavkarbo.

lavkarbo

I februar begynte jeg på lavkarbodiett. Jeg er ikke ekstremt nøye, men spiser mye kjøtt, fisk og grønnsaker. Jeg holder meg unna brød, ris, potet og pasta, og har begrenset godteriet veldig. Jeg drikker lettbrus, og spiser mørk sjokolade eller nøtter hvis jeg skal kose meg. Til nå har jeg gått ned 8 kilo, og det er så gøy! Jeg bruker bryllupet vårt som gulerot og håper jeg klarer å nå målet mitt før jeg skal stå hvit brud. Det beste med det hele er at det slettes ikke er så vanskelig! Jeg har lett for å bli litt hekta, så nå synes jeg det bare er moro å finne alternative løsninger til middag. Noe av det beste jeg lager er kylling og grønnsaker stekt i ovnen. Det er latterlig enkelt og lager seg nærmest selv. Jeg bruker stort sett spinat, søtpaprika, løk, marinert hvitløk, soltørkede tomater og av og til litt squash i formen. Med litt olje i bunnen og et par dæsjer kryddersmør blir det kjempegodt tilbehør, og jeg savner slettes ikke poteter i det hele tatt. Kyllingene stekes 30-40 minutter på 200 grader, og blir møre og gode. Anbefales virkelig!

I´ve been going on a low carb diet since february, and have lost 8 kilos by now. One of the tastiest dishes I know is chicken and vegetables cooked in the oven. :)

2 kommentarer:

  1. Wow! Det er jo utrolig mange kg, så flink du er !!!!

    Jeg sliter og strever, men finner liksom aldri riktig metode eller nok motivasjon virker det som. Påsken har ikke akkurat gjort det bedre :P

    SvarSlett
  2. Så utrolig flink du er! Skulle ønske jeg hadde pågangsmot og evne innen matlaging til å begynne.

    SvarSlett